5 hål i ”konverteringshinken”. Täta och optimera så blir marknadsföringen mycket enklare.

Jag brukar se ett företag som en pool. Poolen är din affärsidé, dina produkter och egentligen hela grunden till ditt företag. Men sedan behöver du kunder, du behöver fylla poolen med vatten, för att företaget ska existera och för att du ska kunna tjäna några pengar på det.

För att fylla poolen använder du en hink. Den här hinken har dock ofta en hel del hål, så när du skopar upp en hink med potentiella kunder kommer de flesta att rinna ut innan de landar i din pool.
De flesta kunder som ser dina erbjudanden, kommer in på din hemsida, eller kommer i kontakt med dig på annat sätt kommer inte att köpa av dig. Åtminstone inte direkt vid första kontakten.

I filmen här visar jag några av de stora hålen som du kan minimera. Gör du det så kommer du också att öka din konvertering, få fler kunder och du kommer att tjäna mer på ditt företag.

Men det är också så att om du tätar hålen kommer din marknadsföring att bli betydligt enklare och billigare.
Och vem vill inte ha enklare och billigare marknadsföring?

Se filmen så får du en del bra tips på hur du tätar hålen.


Vänta! 

Är det här någonting du kommer ta tag i den närmaste tiden?
Jag skulle vara mycket tacksam om du kunde skriv en kort kommentar här nedanför.
Det betyder mycket för mig att höra dina funderingar.


Jesper Lindén
Entreprenör, Informatör, Mentor, Föreläsare, Författare...

"Gör det enkelt. Du kan bara fokusera på en sak åt gången. Rätt fokus får hela ditt företag att snabbt blomstra. Men, det viktigaste av allt: företaget är en del av ditt liv, det ska vara kul att driva och bygga upp."


Tags


You may also like

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>