Utmaningen: Från 0 till (mer) försäljning på 5 dagar
Om du hade en egen kontaktlista med 10.000 personer, skulle du då tjäna mer eller mindre pengar än idag?
Fundera över hur ditt företag (eller blivande företag) skulle se ut om du hade en kontaktlista med 10.000 personer. Personer som vet vem du är, som är intresserade av det du erbjuder, och som du kan kontakta precis när du vill.
För de flesta skulle det vara en dröm att ha den listan. Frågan är hur du kan skapar den?
Låt mig få ge några exempel vad det innebär att ha en egen kontaktlista, och även ha ett automatiskt system för att fånga in kontakter.
Skapar trygghet
Aldrig oroa dig för pengar...
Det finns alltid någonting som din lista med kontakter är intresserade av. Även om du skulle klanta till det, du gör några riktigt dåliga affärer, ditt företag kanske till och med går i konkurs, så har du alltid din lista att falla tillbaka på. En lista som gör att du väldigt snabbt kan starta upp på nytt om du skulle behöva.
Några utskick med ett erbjudande så är du igång igen.
Med en bra kontaktlista behöver du aldrig oroa dig för att bli arbetslös, eller inte kunna betala din hyra och dina räkningar.
Blixtsnabbt tjäna pengar på en ny produkt
Tänk dig att du lanserar en ny produkt som du vill komma ut med. Du gör ett utskick till dina 10.000 kontakter och någon timme senare börjar de första beställningarna rulla in.
Snabbt och enkel, DU har full kontroll.
Extremt snabbt och enkelt sätt att komma ut med nya produkter. Eller kanske bara testa någon produktidé som du har, utan att behöva betala för annonser eller annan marknadsföring.
Snabba pengar
Enklaste
försäljningen
Enklare marknadsföring
(världen enklaste försäljning...)
Det är inte helt lätt att sälja in sina produkter eller tjänster. Ju mer komplicerad produkt och ju högre pris, desto högre blir tröskeln som kunden ska ta sig över för att köpa. Lägger man till att de flesta inte köper direkt vid första kontakten, sätter det en enorm press på att du skapar en riktigt bra annons och att du har en extremt bra säljsida. Inte helt lätt!
En person som lämnat din sida utan att köpa har du ingen kontroll över alls, och du kan inte påverka den personen någonting mer.
Låt oss istället göra insteget för nya kunder till en riktigt låg tröskel...
Den absolut lägsta tröskeln för att få in en ny kund är att ge bort någonting gratis.
Vi startar alltså alla nya kundkontakter med att ge bort någonting gratis (eller till extremt attraktivt pris)
Det kan inte blir enklare än så.
När du väl har kontaktuppgifterna kan du i lugn och ro börja bearbeta kunden och sälja in dina produkter och tjänster. Ingen stress över att besökaren lämnar din säljsida utan att köpa och att du då har tappat kontrollen över den potentiella kunden.
Dessutom är det många gånger enklare att sälja till en person som redan "köpt" av dig tidigare.
Lägre marknadsföringskostnad
(kanske till och med utan kostnad)
Din egen lista är kontakter som du själv äger. Du kan alltså kontakta dem precis när du vill och hur ofta du vill, utan att det kostar någonting.
Tänk dig att du annonserar ut en gratisprodukt för att locka in kontakter. Gratis är gott vilket innebär att du får många gånger högre effektivitet på dina annonser i jämförelse med om du lägger fram ett erbjudande som kunden måste betala för.
Tänk dig sedan att du direkt efter att kunden beställt gratisprodukten (leadmagneten) också får ett erbjudande om en mycket attraktivt prissatt produkt. Ett erbjudande man nästan inte kan tacka nej till (kallas "tripwire-produkt"). Många kommer att beställa även den produkten.
Inkomsten från den produkten täcker kostnaden för marknadsföringen...
Du har alltså byggt upp ett system där marknadsföringen betala sig själv direkt. Det innebär att du kan annonsera hur mycket som helst, och bygga upp din kontaktlista, utan att oroa dig för kostnaden. Bättre än så kan det inte bli!
Jo, det kan bli bättre, om man automatiserar hela processen också...
Lägre kostnad
Pengar när
du sover
Tjäna pengar när du sover...
Tänk dig att du delar ut en digital informationsprodukt mot att kunden lämnar sina kontaktuppgifter. Den digitala produkten innehåller också information om dina andra produkter eller tjänsten. De produkter du tjänar dina pengar på.
Informationsprodukten (leadmagneten) bygger upp ett förtroende för dig och ditt företag, och skapar ett sug efter att beställa mer av dig.
Kunden kan beställa mitt i natten och direkt få tillgång till materialet. På morgonen när du vaknar har kunden gått igenom informationen, skapat ett förtroende för dig, lärt sig mer om din huvudprodukt, och kanske till och med redan gått vidare och lagt en beställning på nästa produkt. Allting helt automatiskt medan du låg och sov.
Ger dig mer tid till annat
(en runda golf?)
Tänk dig att du lägger in några meddelanden som går ut helt automatiskt under några veckor (kanske månader) till alla som fyller i sina kontaktuppgifter på din hemsida. De här meddelandena visar upp vem du och ditt företag är, det introducerar kunden för dina andra produkter och du skapar en relation med kunden - helt automatiskt utan att du lyfter ett finger!
Kunder som inte köper direkt påminns flera gånger om dina produkter, och kommer till slut tillbaka och köper. Hade förmodligen inte hänt om du inte skickat flera meddelanden och påmint om dina suveräna produkter - helt automatiskt
- Jag lägger själv hellre min tid på att spela en runda golf än att jaga och bearbeta nya kunder. /Jesper
Mer egentid
Man ska inte göra det svårare är det är...
Faktum är att du kan få upp allting på bara 5 dagar. Du kan till och med skapa en helt unik egen produkt, som du kan dela ut för att fånga in kontaktuppgifter.
Från 0 till (mer) försäljning på bara 5 dagar.
Att göra allt det här på bara 5 dagar var helt omöjligt förut...
...AI (Artificiell Intelligens) gör det nu möjligt.
Jag har satt ihop en minikurs som visar hela den här processen. Steg för steg, från ruta 1 till färdigt system på bara 5 dagar.
Det är bara att du går igenom varje steg, lägg ett par timmar per dag, så kommer du väldigt snabbt att få upp allting och komma igång.
Det finns självklart ingen bestämd tidsplan, du tar den tid du behöver för att sätta upp allting, men det går absolut att göra det på mindre än 1 vecka om man vill.
Jag har försökt att gå rakt på sak och tagit bort mycket av det utfyllnads “fluff” som man annars brukar få med kurser. Tanken är att du ska komma igång så snabbt som möjligt.
Titta ett år framåt..
...hur många kontakter har du om ett år?
Visst, det tar lite tid att bygga upp en lista på 10.000 personer, men när du väl har listan är den ovärderlig. Det är en av de stora delarna i att bygga upp ett framgångsrikt företag. När systemet är uppsatt snurrar det på och kan generera kontakter dygnet runt. Och komihåg att 500 kontakter genererar mer pengar än 0 kontakter, så se till att du börjar bygga på din egen lista så fort du bara kan.
Det handlar bara om att du ska starta igång den aktiva insamlingen av kontakter.
Du vill inte stå här om ett år med ett par hundra kontakter i din databas (eller kanske ingen alls) och inse att du då skulle kunnat haft 10.000 personer om du istället hade startat idag.
Det är väldigt stor skillnad på att göra ett utskick till ett par hundra personer mot att göra det till tusentals personer. Det kan handla om tiotusentals kronor i skillnad på varje utskick du gör till din kontaktdatabas.
Det är verkligen ett hett tips att du inte dröjer med att starta upp en aktiv insamling av kontakter och att aktivt börja bygga på din egen databas. Speciellt om det bara tar några dagar att sätta upp allting, inklusive skapa en helt ny unik digital produkt.
Vad kan du förvänta dig?
Vi har lagt upp kursen i flera olika moduler.
Med hjälp av en klar struktur (1-2-3...) samt AI (artificiell intelligens) kommer du kunna sätta upp allting på under 1 vecka.
Dag
1
Spåna fram din unika digitala produkt (leadmagneten)
Allting startar med att du har en digital produkt som du kan dela ut gratis. (Faktum är att med den här tekniken kommer du även snabbt kunna skapa hela böcker eller kurser som du kan ta betalt för om du vill.)
Här ger vi dig strukturen för att ta fram en digital informationsprodukt som du är säker på att dina potentiella kunder vill ha. Du lägger upp grundstrukturen för din produkt.
Vi visar även hur du kan ta hjälp av AI-tjänster för att få fram den optimala leadmagneten.
En hyper-säljande rubrik
Rubriken är en av de viktigaste delarna när du vill presentera någonting, och det kan faktiskt vara bra att starta hela den här resan med att ta fram riktigt säljande rubriker för vårt projekt. Vi kommer här att visa en struktur för hur du gör det. Rubriker som vi sedan ska använda för den digitala produkten, för landningssidan och i marknadsföringen utåt.
Dag
2
Nu skapar du din digitala informationsprodukt
Vi använder här strukturen och grunden som du tog fram dag 1, och skapar den produkt som du ska använda för att fånga in kontakter (eller för att sälja).
Med hjälp av AI-verktyg kan vi ta fram alla texter och skapa den här produkten på bara några timmar. Du behöver inte ens vara duktig på att skriva, minst 95% av texterna tas fram av AI-tjänster.
Skapa en mockup
En bild säljer många gånger mer än bara texts, så här skapar vi också en mockup (en digital bild av produkten). Vi visar här ett snabbt och enkelt sätt att ta fram en riktigt professionell mockup. Du behöver inte ha några stora designkunskaper.
Dag
3
Bygga landningssida (och andra sidor)
Din gratisprodukt ska säljas in precis på samma sätt som en vanlig produkt. I det här steget visar vi hur du snabbt och enkelt får upp en professionell säljsida (utan tidigare kunskaper). Du kommer att bli förvånad hur enkel den här sidan behöver vara för att sälja maximalt.
Vi tar även hjälp av AI-tjänster för att skapa riktigt bra säljande argument på sidan. Så även om du inte är en höjdare på att skapa säljande texter kommer du här att kunna skapa en riktigt säljande sida.
Dag
4
Sätta upp emailtjänsten
Du behöver en professionell programvara för att kunna lagra dina kontakter, kunna göra massutskick och för att automatisera din marknadsföring. Det här är en tjänst som normalt kan kosta väldigt mycket pengar att hyra när din lista börjar växa, men vi visar dig här hur du kan få upp det här till en bråkdel av vad det normalt kostar. Det är samma system som vi själva använder för att skicka ut hundratusentals meddelanden varje månad. Helt suverän tjänst!
Skapa formulär och knyta ihop med emailtjänsten
Här visar vi hur du skapar dina formulär för att samla in kontaktuppgifter, samt hur du kopplar de här formulären till din emailtjänst så att du kan lagra kontakterna.
Dag
5
Nu är det dags! Sätta ihop alla delarna till ett system
Vi laddar upp produkten på nätet så att den går att ladda ner, vi lägger in de sista kopplingarna och går igenom varje steg och ser till att allting fungerar som det ska.
Sätta upp automationer
Sätta upp automatiska utskick för leverans av produkten, och för att sälja in fler produkter efteråt om du vill.
Bonus
Bonusmodul 1 - Hur du får in dina första 500 kontakter
Här ger vi tips på hur du kommer igång med din marknadsföring och får in dina första 500 kontakter, och bygger vidare därifrån.
Bonusmodul 2 - Sätta upp betalsystem på sidan
Det kan vara så att du vill ta betalt för din digitala produkt som du tagit fram. Eller kanske erbjuda en så kallad "tripwire"-produkt för att täcka marknadsföringskostnaderna. Här visar vi hur du kan sätta upp ett beställningsformulär med betalfunktion på sidan.
Jag har själv hållit på med kontaktdatabaser och emailmarknadsföring i över 20 år och jag har hittills inte träffat på någon som inte tjänar mer pengar när man byggt upp en egen kontaktdatabas och börjat göra regelbundna utskick.
Det finns helt enkelt ingen anledning till att inte göra det.
Du beställer kursen här:
Från 0 till ett helt färdigt system på bara 5 dagar.
Introduktionspris 249 kr | (normalt pris 599kr) | Du sparar 59%