Du kan få samma professionella uppsättning, även om du har en liten budget!

Så här ser vår egen uppsättning ut för att samla in kontakter, bygga landningssidor och skicka ut 100-tusentals meddelanden varje månad.

  • Hur vi sparade 15-20.000kr/år när vi bytte tjänst
  • En av världen bästa hemsidesbyggare
  • "top-of-the-line" program och tjänster till lägre kostnad

Se filmen...

"Efter över 20 års erfarenhet av byggande av kontaktdatabaser och emailmarknadsföring är det här lösningen vi själva valt. Innehåller allt man behöver (och lite till)" - Jesper Lindén - Megaego AB

Nyheter som du nu också får tillgång till utan extra kostnad

Vad kostar MegaEgo Masterminds?

Allting vi beskriver i filmen ovan, plus flera nyheter, ingår i medlemskapet
399 kr/mån | (normalt pris 749kr) | Vi bjuder på installationen (1700kr)
Ingen uppsägningstid | Ingen bindningstid

 Är du inte 100% nöjd med affärsnätverket och alla de program, verktyg och support du får tillgång till så kommer vi självklart inte att låsa fast dig med några bindnings- eller uppsägningstider. 

Emailtjänsten...

30.000+ företag använder redan FluentCRM

Vad kan det här programmet göra för dig
och hur kan det hjälpa dig sälja mer?

Fånga kontakter/leads
Bygga din egen kontaktdatabas

En egen plattform med kontakter som du kan kontakta när du vill och hur ofta du vill är en guldgruva.
Programmet hjälper dig på ett smart sätt att fånga in nya kontakter och automatiskt lägga upp dem strukturerat i en databas med hjälp av listor och taggar. 

Kontakta dina kontakter 

Skicka nyhetsbrev, email-kampanjer och håll kontakten med dina leads och kunder. Skicka till 1 person eller till tusentals.
Välj att skicka till personer i en specifik lista eller med specifika taggar.

T.ex. specifika kampanjer till personer som köpt en produkt/tjänst tidigare, eller kanske en kategori med produkter.
Du väljer själv hur du vill segmentera upp dina kontakter och vilken typ av utskick du vill göra, när du vill och hur ofta du vill.

Automation

Det här är marknadsföring när den är som bäst...

Skapa automatiska utskick.
Använd dina kontakters personliga uppgifter och beteenden för att skapa helt automatiska marknadsföringskanaler.

T.ex. sätt upp en serie med mail som går ut per automatik under några dagar till varje ny person i din kontaktdatabas.
Skicka olika meddelanden beroende på intressen, tidigare köp, tidigare öppnanden av meddelanden och så vidare...

Möjligheterna är oändliga och det kommer att öka din försäljning utan att du behöver vara närvarande.

Automatisk administration

Det är i princip omöjligt att hantera 1000-tals kontakter manuellt. Programmet ser till att hantera prenumerationer, avprenumerationer, mail som inte går fram etc.

Du kan självklart även hantera kontakterna manuellt om du skulle vilja, både individuellt och i grupp.

1

Skapa listor med kontakter

Importera dina befintliga WordPress-användare eller ladda upp en tidigare lista som en CSV-fil. Du kan också skapa nya listor och lägga till användare automatiskt. Välj trigger som lägger till en ny användare i en specifik lista. Dessa triggers kan t.ex. vara en enkel WordPress-registrering, WooCommerce-köp, LMS-prenumeration/kursslutförande eller enkel nyhetsbrevsregistrering via vanligt formulär. Ställ in villkoren och programmet börjar automatiskt lägga till användare till de listor du vill.

2

Skicka mail/nyhetsbrev/kampanjer

Att skicka massmail har aldrig varit enklare! Skapa en e-postkampanj, komponera en ny eller välj en från dina sparade mallar. Du kanske vill A/B-testa dina ämnesrader eller leka med underrubriken, inga problem! Skriv ditt meddelande, lägg in bilder, knappar etc. Använd kortkoder och designmallar. Ställ in UTM-parametrarna för ytterligare spårning om du behöver. Skicka e-postmeddelanden till en mottagarlista, uteslut några om du skulle vilja. Glöm inte att skicka ett testmail och förhandsgranska inställningarna innan du skickar ut direkt, eller schemalägger kampanjen!

3

Lägg upp automatiska säljsystem och e-post sekvenser

Att manuellt skicka ut e-postmeddelanden varje dag eller vecka kan vara en tidskrävande uppgift. Varför gå igenom besväret när du kan ställa in en automatisk e-postkanal och fokusera på dina andra uppgifter? Du kan skicka massmeddelanden till dina användare automatiskt baserat på deras agerande (nyhetsbrevprenumeration, formulärifyllnad, EDD/WooCommerce-köp, LMS-prenumeration eller slutförande av kurser, etc.) När det har ställts in kommer programmet att fortsätta skicka ut massmejl baserat på åtgärder, villkor och intervall som du har ställt in. Bara din fantasi sätter gränsen för hur du vill automatisera din e-postmarknadsföring.

4

Omvandla dina leads till kunder

Klar med automatiseringen? Nu är det dags att få betalt och göra kanalen ännu mer effektiv! Med den detaljerade rapporteringsfunktion kommer du att kunna övervaka hur dina olika ämnesrader presterar i A/B-tester, vilka länkar som får bäst CTR och vilka som presterar sämre. Inte bara det, du kan se vilka kontakter som inte öppnar dina e-postmeddelanden, med det kraftfulla alternativet "Dynamiska segment", och skicka dem mer attraktiva erbjudanden för att hjälpa dem att konvertera från leads till betalande kunder.

5

Varför bara sälja en gång när du kan sälja mer?

Programmet är designat så att du kan följa dina kunder under en lång tid framöver. Med de kraftfulla funktionerna som detta verktyg erbjuder kan du skapa flera försäljningskanaler som så småningom hjälper dig att sälja fler produkter/tjänster/kurser till dina redan befintliga kunder. När en användare eller kund når slutskedet av en försäljningskanal kan du använda den signalen som en utlösare för att lägga till den användaren i en annan kanal. Dina användare får mer info, nya erbjudanden, och kan köpa mer av dig!

OBS!

Du kan inte göra massutskick från din vanliga email...

Din vanliga email (t.ex. gmail, outlook, yahoo, egen domän/webhotell...) tillåter inte att du skickar ut massmail (t.ex. nyhetsbrev till 1000-tals personer).
Mailen kommer då stoppas och ditt konto spärras. Därför använder man alltid en programvara som kan hantera kontakterna, och en utomstående professionell emailtjänst som är anpassad för större utskick. Det är tyvärr ingenting man kommer runt eller kan "fuska" med om man vill använda den här typen av marknadsföring.


När vi hjälper dig sätta upp systemet knyter vi ihop programvaran med en utomstående tjänst som klarar av att skicka ut 100 000-tals email utan att du blir stoppad.



Varför hjälper vi dig sätta upp jag just den här lösningen?

Kort och gott... det finns många bra lösningar, och vi har genom åren testat och använt många olika varianter. Den lösning vi nu själva gått över till, och som vi flyttat över alla våra kunder till, är den vi rekommenderar här. 

Anledningen till att vi fastnat för just den här programvaran och uppsättningen är för att den innehåller alla delar som behövs för att hantera tusentals kontakter, göra stora massutskick, och att sätta upp automatiska marknadsföringssystem. Helt enkelt allting man behöver.
Som grädde på moset blir den här uppsättningen också många gånger mer kostnadseffektiv än någon av de andra likvärdiga lösningar som finns där ute. 

Kort och gott... en väldigt bra lösning och ett väldigt bra system!

Enda "nackdelen" jämfört med andra emailtjänster på marknaden är att det krävs lite tid och teknisk kunskap för att installera systemet första gången, men det hjälper vi dig med. Väl installerad är programvaran mycket enkel att använda, och den löpande kostnaden blir betydligt lägre jämfört med de andra tjänster.  

Emailtjänst och automation på toppnivå


Här är några av alla de funktioner du får tillgång till med det här systemet.
I princip finns alla funktioner som krävs för att driva en riktigt professionell emailtjänst, oavsett om du har 100 kontakter eller 100 000, med nyhetsbrev, automatisk marknadsföring, segmentering, statistik etc.

Emailutskick/Nyhetsbrev - massutskick

Att skicka ut erbjudanden och nyhetsbrev är en enkel och mycket effektiv marknadsföring för att sälja mer. Trots alla marknadsföringsvägar som finns idag anses just email vara den i särklass mest effektiva marknadsföringen man kan göra.


Exempel på funktioner du får här:

- Drag-n-drop editor så att du enkelt kan skapa snygga meddelanden och nyhetsbrev.
- Personifiera med mottagarens namn eller andra uppgifter så att det fylls i automatiskt när du gör massutskick.
- Välja ut exakt vilka mottagare du vill skicka till, vilka listor, vilka taggar eller annan segmentering.
- Automatisk hantering av meddelanden som inte går fram (studsande) och avprenumerationer.

...plus mycket mer!


Eftersom det inte är tillåtet att göra massutskick med din vanliga email hjälper dig även att knyta ihop programvaran med en utomstående tjänst som klarar av att skicka ut 100 000-tals mail utan att du blir stoppad.

Full kontroll över kontakterna

Dina kontakter är det viktigaste du har i ditt företag. Det är dina kunder, eller blivande kunder.
Du kan följa varje kontakts interaktion med dig och din hemsida. Vilka som fått dina utskick, vilka som öppnat ditt meddelande, vilka som klickat på länkar i meddelandet etc.
Skapa olika listor och segmenteringar för att ge varje kontakt precis den informationen de vill ha, automatisera avprenumerationer och studsande email m.m.


Det här är även ett CRM system så du kan se all aktivitet, varje email, varje öppnande av meddelande eller klick på länk i meddelande m.m. på varje individ. Du kan skriva in kommentarer/noteringar eller skicka individuella meddelanden.


Har du redan kontakter sedan tidigare kan du lätt importera in dom också.

Smart segmentering av kontakter

Kategorisera kontakter i olika listor och/eller lägg till taggar på dina kontakter (går att automatisera) för att segmentera utskick eller skapa automationer. Rätt utnyttjat kan du få en extremt effektiv marknadsföring där dina kontakter kommer att älska dig för att du ger dom precis det dom vill ha.

Skapa serier med automatiska utskick

Tänk dig att någon fyller i sina uppgifter och registrerar sig för ditt nyhetsbrev (eller vad du nu lockar med). Direkt efter registreringen startar en serie med mail som går ut automatiskt under en period framöver. Det kanske går ut ett direkt, nästa efter någon dag och ett tredje efter 4 dagar och så vidare. Varje meddelande ger kunden en chans att lära sig mer om dig, ditt företag och dina produkter. Mailen skriver du i förväg och de går ut helt automatiskt till alla som registrerar in sina uppgifter.
Beroende på vilket formulär de fyller i eller vilka uppgifter de anger när de fyller i sina kontaktuppgifter kan du styra (helt automatiskt) vilken serie med meddelanden som passar bäst för just den individen.


Det är en bra start, men vi kan gå ännu längre än så...

Automatisera fullt ut...

Du kan sätta upp ett helt automatiskt marknadsföringssystem baserat på en mängd olika parametrar. T.ex. kan du programmera in så att ett meddelande går ut så fort någon har läst ditt förregående meddelande, eller kanske klickat på en länk i det. Eller kanske tvärt om, det går ut en påminnelse om någon inte öppnar ditt meddelande inom en viss tid.
Det skulle också kunna vara så att kontakten får en viss taggning eller läggs till en viss emaillista när han eller hon köper en specifik produkt. Den här taggen används sedan för att automatiskt ge kunden information om andra produkter som hör ihop med de produkter kunden redan köpt - helt automatiskt!


Möjligheterna att skapa automatiska marknadsföringssystem och segmenteringar är bara begränsad av din fantasi. Du sätter upp det och allting rullar sedan på helt automatiskt dygnet runt.

Rapporter

Full översikt över dina kontakter. Hur många och vilka som öppnar dina meddelanden, hur många som klickar på länkar i dina utskick, vilka länkar de klickar på etc.

Koppla ihop med andra program

Det går även att koppla ihop den här tjänsten med andra program så som formulärprogram, shoppingsystem, medlemssystem, affiliatesystem etc.
Du kanske t.ex. vill att alla dina kunder automatiskt läggs till ditt nyhetsbrev, eller att alla som kontaktar supporten läggs i kontaktdatabasen samtidigt som de förs vidare till ett supportsystem.

Du kan koppla med både web hooks och API.

Det här var bara ett urval av funktionerna du får tillgång till. Det finns mycket mer än så.

Massutskick

Eftersom du inte kan göra massutskick till tusentals personer med din normala email behöver vi knyta samman allting med en professionell tjänst för massutskick. Den här delen kan normalt sett kosta en rejäl slant, framför allt när man kommer upp i lite större volymer av utskick. Det här är absolut inte en tjänst man vill snåla med.

I och med att vi i nätverket går samman och delar på kostnaderna kan vi här installera en av de bästa tjänsterna på marknaden, och vi kan inkludera en stor volym av emailutskick i medlemskapet.

Du kan skicka hela 100.000 email per månad i medlemskapet. Skulle du behöva mer än så öppnar vi upp fler utskick till självkostnadspris. Det här är ett extremt bra erbjudande!

Webhotell

När det gäller webhotell är vi mycket petiga.
Webhotellet har en betydligt större roll i en verksamhet på internet än vad många vill tror. Du får här tillgång till ett eget webhotellskonto på samma webhotell som vi använder. Det är extremt snabba servrar (vilket Google gillar) och det har alla funktioner man kan tänka sig.

Vi installerar hela emailtjänsten (och de andra programmen) på ditt konto från start. 
Du kan sedan även använda det för att bygga upp hela hemsidor, bloggar, webshoppar, supportsystem etc. om du skulle vilja.
Har du en hemsida idag kan du självklart även flytta över den så slipper du betala för ett extra konto någon annanstans.

Vi har lagt upp det så att i princip alla får tillgång till det utrymme man behöver för att sätta upp en egen verksamhet. Om du bygger upp en riktigt stor hemsida, som kräver ett stor lagringskapacitet och/eller stor bandbredd, hjälper vi dig självklart att utöka kontot (till självkostnadspris).

Vårt mål är att alla medlemmar ska kunna bygga upp sina verksamheter på en grund där man kan vara helt trygg med att program, system, tjänster etc. är bland de bästa som går att få tag på.
Tillsammans kan vi pressa priset på riktigt professionella tjänster.

Hemsidesbyggare

Vi har byggt hundratals hemsidor med det verktyg som du nu får tillgång till. Det är absolut ett av de bästa på marknaden (om inte det bästa). Du kan i princip skapa vilken typ av hemsida du vill, vilken typ av layout du vill, med det här programmet. Har du inte byggt hemsidor förut kan det vi första anblicken se lite överväldigande ut. Vi rekommenderar att du startar med någon av alla de mallar som finns från start i programmet. Med en färdig layout-mall kan du lätt lägga in dina texter och bilder, och snabbt få upp en hemsida.

Det här programmet kostar en rejäl slant om du skulle köpa en egen licens (över 500kr/mån).
Men eftersom vi i Megaego Masterminds delar på kostnaderna får du tillgång till det utan några extra kostnader i ditt medlemskap.

Snacka om att det här medlemskapet är värt sina pengar, flera gånger om. :)

Här kan du läsa mer om ThriveThemes

Webshop

Vi installerar webshop-systemet WooCommerce åt dig. Det är ett av de mest använda webshop-systemen idag i världen. Med det här systemet kan du sälja enstaka produkter, eller bygga upp det till en riktigt stor webshop med hundratals produkter.

Det går att bygga ut med olika typer av tillägg (t.ex. prenumerationsbetalningar, medlemskap etc.) för att anpassa till den lösning du behöver. till att skapa riktigt stora 

Du kan lägga till många olika betalsystem så som t.ex. kortbetalning, Swish, faktura, Paypal, Stripe m.m., eller varför inte lägga till en färdig 3:e parts lösning så som Klarna. 

Du kan läsa mer om WooCommerce på deras hemsida.

Fluent Forms Pro

Ett riktigt professionellt formulärprogram.
Finns egentligen allting du kan tänka dig bygga när det gäller formulär på din sida. Alltifrån vanliga kontaktformulär och insamling av leads, till avancerade formulär med variabler och betalsystem.

Det här programmet ingår i Megaego Masterminds.

Du kan läsa mer om Fluent Forms på deras hemsida.

Vi har gjort det extremt enkelt!

Vi installerar allting åt dig. 
Ingen uppsägningstid eller bindningstid.

Vi hjälper dig sätta upp hela emailtjänsten,
kopplar ihop den med tjänst för massutskick,
och du kan börja bygga på din egen kontaktdatabas, göra massutskick, automatisera ditt företag, bygga upp hemsidor...
Du blir dessutom en av MegaEgo Masterminds gänget och gemenskapen.

749:-/mån

399:-/mån

Ingen bindningstid eller uppsägningstid.

 Är du inte 100% nöjd med affärsnätverket och alla de program, verktyg och support du får tillgång till så kommer vi självklart inte att låsa fast dig med några bindnings- eller uppsägningstider. 

Vanliga frågor om
Megaego MASTERMINDS och Kontaktdatabas-/emailtjänsten

Vad kostar massutskicken?

En vanlig emailtjänst (t.ex. outlook, gmail, din vanliga företagsmail etc.) klarar inte av utskick i större volymer. Man måste hyra den tjänsten, det kommer man aldrig ifrån om man vill skicka ut nyhetsbrev.


Vi hjälper här till att implementera samma tjänst som vi själva använder för 100.000-tals utskick varje månad.
I ditt medlemskap MegaEgo Masterminds ingår hela 100.000 utskick (email)/mån till din kontaktdatabas
(vi lovade ju att vi skulle vara det mest lönsamma medlemskapet i Sverige).


Behöver du mer än 100.000 utskick per månad går det lätt att utöka. 

Det är ett extremt bra erbjudande.

Kan man importera in befintliga kontakter?

Absolut. Det är väldigt enkelt att lägga till kontakter. Du kan antingen importera in en fil med kontakter eller lägga till varje kontakt manuellt.

Finns det en begränsning i hur många kontakter man kan lagra?

Nej det finns i princip ingen begränsning. Du äger själv kontakterna. Det enda som eventuellt skulle kunna begränsa är lagringsutrymmet på ditt webhotell, men då pratar vi om flera hundra tusen kontakter.

Är det säkert?

Säkerheten brukar normalt vara ett av argumenten för att man ska välja en extern tjänst. Bara du ser till att lägga upp en automatisk backup på din kontaktdatabas blir den här lösningen minst lika säker. Vi hjälper dig självklart sätta upp det om du inte redan har det via din normala hemsida. Vill man ha både livrem och hängsle kan man sätta upp flera backuper och man kan även manuellt ladda ner alla kontakter regelbundet.

Hur länge måste jag vara medlem Megaego Masterminds?

Det finns ingen bindningstid eller uppsägningstid för MegaEgo Masterminds.

Kontaktdatabas- och emailtjänsten (+ andra tjänster och program som du tecknar via medlemskapet) har du fri tillgång till så länge du är medlem.


Du kan självklart välja att hoppa av medlemskapet och hyra tjänsterna separat, men då blir månadskostnaden betydligt högre (så det finns egentligen ingen anledning att göra så).


Hela tanken med MegaEgo Masterminds är att medlemskapet ska betala sig (flera gånger om) för dig. Ser man enbart till Kontaktdatabas- och emailtjänsten har det redan från start blivit mer kostnadseffektivt än att hyra den här typen av tjänst på annat håll. :) 

Kostar det extra om jag får fler kontakter?

Du får lagra hur många kontakter du vill utan att det kostar någonting extra. 

Tillkommer det fler kostnader?

Du behöver ett domännamn. Om du inte har det idag kan du hyra ett från ca.150:-/år.
Du bör också investera i en automatisk backup lösning. Det kostar inte speciellt mycket.
I övrigt har du allting du behöver för att komma igång.

Är det svårt att administrera?

Vi hjälper dig sätta upp hela systemet så du slipper den tekniska grunden. Därefter är det enkelt att administrera med kontakter och utskick. Vi finns här som support och försöker också lägga upp support-information inom de områden där det behövs.

Om jag ångrar mig?

Om du senare ångrar dig och vill byta system kan du med några knapptryckningar enkelt exportera alla uppgifter och flytta. Du är inte fastlåst på något sätt och du äger själv dina kontakter och all data.

Licenser för de programvaror som du får tillgång till via medlemskapet måste du lösa själv om du vill behålla programmen efter avslutat medlemskap.


Vi är dock tämligen säkra på att du kommer älska det här medlemskapet, och de system/program du får tillgång till, lika mycket som vi själva gör. :) 

Hur mycket hjälp får jag?

Vi hjälper dig sätta upp hela tekniska grundsystemet så att du kan komma igång. Vårt mål med det här grunderbjudandet är att försöka få ner månadskostnaden så mycket som det bara går. Låg månadskostnad innebär dock att vi måste värdera supporten. Enklare personlig support och frågor om systemet svarar vi självklart på.

Vi kommer också att bygga upp en databas med svar på de vanligaste frågorna. Behöver du mer ingående hjälp eller implementering är det bara att du hör av dig så ger vi dig ett kostnadsförslag.  


Det finns också en möjlighet att du uppgraderar ditt medlemskap (Masterminds Pro). Då går vi in som en resurs i ditt företag och hjälper dig att optimera ditt system för att samla in kontakter/leads. (Pro-medlemskap brukar betala sig flera gånger om när man får upp ett professionellt system.) 

Förväntas det någonting av mig när jag är medlem?

Det skulle vara roligt om du är aktiv och delar med dig av dina erfarenheter, att vi diskuterar och hjälper varandra framåt, men det är absolut inte något tvång. Du kan välja att bara ta del av förmåner, programvaror, tjänster etc. utan att själv vara aktiv i forumet. Du väljer själv.

Har du fler frågor eller funderingar är du mycket välkommen att höra av dig till oss.

Din kundkorg
0
Lägg till kupong
Subtotal
Total Installment Payments
Paketrabatt

 
>
Rulla till toppen